اکسپرت ادوایزر و استراتژی های فارکس
فارکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

فارکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

شاید با خواندن این مقاله بتوانید صدها دلار در سرمایه خود صرفه جویی کنید، این مقاله حاصل مذاکرات من با بسیاری از کسانی است که در این مارکت شکست خورده اند، عمده علل شکست این تریدر ها را می تواید با مطالعه این مقاله متوجه شوید . پس توصیه میکنم این مقاله را جدی بگیرید !!! ممکن است برای شما هم اتفاق بیوفتد !!!

1- برای کسانی که باینری آپشن کار کرده اند

  • باینری آپشن = شرط بندی،غیر منطقی ، قوانین
  • عمده سود برای بازاریاب ها و کارگذاری ها است
  • به ندرت کسی را پیدا می کنید که در باینری آپشن سود کرده باشه

ارتباط بسیار کمی بین مارکت فارکس و باینری آپشن وجود داره ، هرچند شباهت هایی هم با هم دارند. بهتره فریب باینری آپشن را نخورید ، بر خلاف فارکس که یک مارکت عظیم و با سابقه است ، باینری آپشن یک پلتفرم غیر منطقی است که به تازگی روی مارکت فارکس ایجاد شده است.

اگر قبلا در زمینه باینری آپشن کار کرده اید بهتر است قبل از ورود به دنیای فارکس ، مطالعه و تمرین کافی داشته باشید.

2- اگر می خواهید با قرض کردن و وام گرفتن وارد دنیای فارکس شوید

لازم نیست با سرمایه های کلان وارد مارکت فارکس شوید ، و کافی است بخشی از پس انداز خود را برای شروع کار وارد بازار فارکس کنید . حتما به این نکته توجه کنید که در بدو ورود به بازار فارکس سرمایه های سنگین را وارد نکنید ، چرا که به خاطر بی تجربگی شما احتمال از دست رفتن سرمایه در مدت کوتاه وجود دارد .

این جمله را بارها و بارها با خودتان تکرار کنید: “من برای ورود به بازار فارکس فقط بخشی از پس اندازم را به کار خواهم گرفت!!! و هرگز برای کار کردن در فارکس پولی قرض نخواهم کرد!!!”

3- اگر شغل دیگری دارید

فارکس ذاتا یک شغل فولتایم است و برای انجام دادن آن باید تمرکز کافی داشته باشید

هرچند با ترفند هایی مثل ربات ها یا اندیکاتور های آلرت دار می توانید وابستگی خود به فارکس را تا حدی کاهش دهید، ولی به هر حال فکر و ذهن شما دائما درگیر خواهد بود ،و ممکن است شغل شما تحت تاثیر فارکس قرار بگیرد، پس بهتر است قبل از ورود به این مارکت بیشتر در این مورد فکر کنید.

همچنین ، بعضی از افراد قبل از اینکه به موفقیت چشمگیری در فارکس دست پیدا کنند ، به امید سودهای کلان، شغل اصلی خود را به سرعت رها می کنند، و به خاطر بی تجربگی اندک پس اندازی را که سالها برایش زحمت کشیده اند ظرف مدت کوتاهی از دست خواهند دارد.

در این صورت ، هم شغل خود را از دست داده اند ، هم روحیه خود را برای بازگشت به شغل قبلی از دست می دهند ، و دیگر پس اندازی هم برای ادامه دادن در فارکس برای این دسته اشخاص باقی نخواهد ماند .

توصیه می کنم قبل از اینکه در مورد خاطمه دادن به شغل اصلی خود فکر کنید ، به فکر یادگیری بازار فارکس باشید و در کنار شغل اصلی خود با سرمایه اندک وارد بازار فارکس شوید.

4-اگر برای پولدار شدن عجله دارید

مثلا اگر قسط یا بدهی و اجاره خونه دارید و با فارکس میخواهید پرداخت کنید… باید عرض کنم که کار کردن روی چارت نیاز به آرامش دارد و کسی که استرس داره نباید فارکس کار کنه .

و اگر در نظر دارید قرض و بدهی و … را با فارکس پرداخت کنید بهتر است هرچه سریعتر فارکس را کنار بگذارید ، چون با این وضعیت نتنها مشکل شما را حل نمیکنه بلکه میتونه گرهی به مشکلات شما اضافه کنه.

کار کردن در فارکس مثل هدایت کشتی بادبانی در یک اقایانوس است ، گاهی هوا مساعد است و کشتی شما را به مقصد می رساند ، گاهی هوا طوفانی و غیر قابل پیشبینی است و فقط باید به نجات کشتی قناعت کرد . نباید انتظار داشته باشید که به صورت مداوم از این بازار سود کسب کنید ، و گاهی اوقات فقط باید جلوی ضرر را بگیرید.

لذا فکر کردن به قرض و بدهی و قسط و … میتونه تمرکز شما را به هم بزنه و در معاملات دچار مشکل بشید…

5- به طور کلی اگر آرامش ندارید در فارکس کار نکنید

همچنین اگر شرایط روحی مناسبی ندارید ، کار کردن در فارکس به ضرر و زیان شما است و شرایط روحی شما را بدتر می کند .

مثلا اگر ، عجول ، افسرده یا انتقام جو هستید یا می خواهید با استفاده از فارکس فخر فروشی کنید و به دیگران نشان دهید شغل دهان پر کنی دارید.

بعضی از افراد روحیه انتقام جویی دارند و انتظار دارند ، تمام شکست های زندگی خود را ظرف مدت کوتاهی در فارکس جبران کنند …. ، باید به این دسته افراد عرض کنم پروسه موفقیت در فارکس مانند هر شغل دیگری پروسه ای زمان بر است و همه افراد بدون استثنا در ابتدا طعم شکست در فارکس را خواهند چشید تا در نهایت بتوانند به این بازار مسلط شوند و پیشرفت کنند.

پس اگر عجول بودن یکی از روحیات شماست، باید بیشتر در مورد ورود به بازار فارکس فکر کنید ، یا سعی کنید بر این روحیه غلبه کنید.

6- اگر فقط از روی اینترنت آموزش دیده اید

عمده مطالبی که در مورد فارکس روی اینترنت میتونید پیدا کنید ، عبارتند از: ویدیو ها و مقالات آموزشی، تحلیل تکنیکال و اندیکاتور ها ، که در زیر به چالشهایی که در این رابطه بر سر راهتان هستند اشاره می کنم

اگر فقط تحلیل تکنیکال می دانید، یا از روی اینترنت آموزش دیده اید یا ویدیو های آموزشی را دنبال کرده اید، یا به خرید یک اندیکاتور یا یک ربات به تنهایی اتکا کرده اید، مسیر درازی تا موفقیت خواهید داشت.

بسیاری از آموزش هایی که روی اینترنت هستند، فقط گمراه کننده هستند ، و شما را از مسیر صحیح دور می کنند و شاید بعضی از سایتها و کانالها این آموزش ها را برای خالی نبودن عریضه قرار داده اند و تنها هدفشان جذب مخاطب برای مقاصد بازار یابی و تبلیغات باشه.

و حتی اگر هم آموزش سودمندی را پیدا کنید … دقیقا در لحظه ای که باید آن تکنیک سودمند را به کار بگیرید ، سردرگم میشوید و مقالات متعددی که از روی اینترنت مطالعه کردید باعث گیج شدن شما میشود و مانع از تصمیم گیری صحیح در لحظه مناسب میشود، در عوض برای یادگیری فارکس از یک مربی کمک بگیرید(در یک مقاله جداگانه توضیح دادم).

تحلیل تکنیکال هم فقط 10 الی 15 درصد از کار در فارکس را تشکیل میده. و خبره ترین افراد هم نمیتونن تضمین کنن که تحلیلشون 100% درسته  و اگر چنین شخصی را پیدا کردید من آن شخص را به چالش میکشم… در حالی  که بخش عمده موفقیت در فارکس را هنر مدیریت سرمایه تشکیل میدهد.

همچنین هیچ اندیکاتوری وجود ندارد که بتواند مارکت را 100% پیشبینی کند .(و اگر کسی چنین ادعایی دارد بدون شک ناقص العقل و متوهم است و من میتونم اون شخص را به چالش بکشم)

ربات : ربات ها هم کم و بیش نیاز به نظارت دارند و نباید به حال خودشون رها بشن( در یک مقاله جداگانه در مورد ربات ها بیشتر توضیح خواهم داد)

با سپاس

سید ناصر هوشنگیان ( تحلیل گر، مدرس و برنامه نویس بازار بور و فارکس)